انواع عکاسی پانوراما را بشناسید! توضیحات کامل عکاسی سراسر نما

مطالب حوزه فرش، تابلو فرش، نقره، جواهرات، مد و پوشاك

انواع عکاسی پانوراما را بشناسید! توضیحات کامل عکاسی سراسر نما

۴۸ بازديد

در این مقاله میخواهیم به انواع عکاسی پانوراما بپردازیم و اگر مایل هستید درباره این موضوع تخصصی در عکاسی اطلاعاتی داشته باشید، حتما توصیه می کنیم که این مطلب را تا انتها دنبال نمایید.
انواع عکاسی پانوراما برای مکانهای مختلف کاربرد دارد، اما یک عکاس حرفه ای باید همه نوع آن را بشناسد و حتی بلد باشد آنها را پیاده سازی کند. عکس پانوراما به فارسی با عکس سراسر نما شناخته می شود و می تواند یک میدان دید گسترده ای از یک منظره یا محیط ایجاد کند. حالا عکس های سراسر نما، دارای انواع مختلفی هستند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.
انواع عکاسی پانوراما

آشنایی با انواع عکاسی پانوراما

عکاسی پانوراما حرفه ای به چند نوع است: مسطح، کروی و استوانه ای که در زیر با هر کدام از آنها و ویژگی هایشان آشنا خواهیم شد.

پانورامای مسطح:

این یک تصویر پانوراما است که برای نمایش روی یک سطح صاف در نظر گرفته شده است. مانند یک عکس معمولی با میدان دید وسیع تر است. بیشتر عکس هایی که در اینترنت موجود هستند، تصاویر پانورامای مسطح هستند و این یکی از رایج ترین انواع عکاسی پانوراما است. دوربین در یک نقطه به صورت ثابت قرار می گیرد و سپس دور محور افقی می چرخد و این تصاویر را کنار هم قرار می دهند. دوربین های معمولی و گوشی های مختلف هم می توانند انواع تصاویر مسطح پانوراما را ثبت کنند.

پانورامای 360 درجه ای:

این نوع تصویر پانوراما نمای 360 درجه از یک صحنه را به تصویر می کشد. اگر این عکس ها را روی یک سطح صاف می دیدید، خطوط افقی خمیده به نظر می رسید. در عوض، قرار است به عنوان یک استوانه دیده شود که بیننده در داخل آن ایستاده است. این نوع تصاویر به خاطر ویژگی خاص خود، بسیار مورد طرفدار برخی از گروه ها هستند و برای ایجاد آن نیازمند دوربین های مخصوص و واید تر است.

عکاسی پانوراما 360 درجه یا استوانه ای

پانورامای کروی:

این عکس های پانوراما یک میدان دید 360 درجه در یک جهت و 180 درجه در جهت دیگر را پوشش می دهند. این به بیننده یک تجربه کاملا فراگیر می دهد. هنگامی که در یک سطح صاف نمایش داده می شود، این نیز به نظر منحرف می شود. عکاسی کروی هم از انواع عکاسی پانوراما است که به تجهیزات و دوربین های خاصی برای پیاده سازی آن احتیاج است.

انواع عکاسی پانوراما کروی

این مطلب تا همینجا به پایان رسید و ما شما را با انواع عکاسی پانوراما آشنا کردیم. امیدواریم به اندازه کافی این مطلب برای شما مفید بوده باشد.  

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.